5 kiloluk domates biber turşusu


5 Kiloluk pet bidona domates biber turşusu nasıl kurulur? 5 Litrelik pet bidon alınır ve içi dışı bol su ve bulaşık sabunuyla yıkanır ve kurutulur. Amacımız, bidona domates biber turşusu kurmak olduğuna göre; pazardan domates, biber alınır. Domates ve biberi istediğiniz çeşitte alabilirsiniz. Tarifimde, hangi malzemeleri ne miktarda aldığımı belirtirim. Turşu kurmak için sadece domates, biber yeterli değildir. Bir de turşunun suyu ve tatlandırıcıları vardır. Verdiğim malzemeleri tedarik ederseniz, ağız tadında bu kış turşunuzu yersiniz. Afiyet olsun. Bu turşuyu kurduktan sonra, 65 gün bitiminde açtık ve yemeye başladık. Turşunun suyu malzemelerinden enfes, malzemeleri suyundan enfes. Turşu zamanı geldiğinde, turşu tarifimi güvenle kullanabilirsiniz.



5 kiloluk domates biber turşusu malzemesi:

  • 2.5 kg. turşuluk domates
  • 1/2 kg. çarli biber
  • 100 gr. cin biberi
  • 1 baş orta boy sarımsak
  • 15 adet kuru nohut
  • 1 tutam kereviz sapı

 
Salamura malzemesi:

  • 2 litre hazır satılan su
  • 1 çay bardağı salamura tuzu (100 gr.)
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon tuzu (10 gr.)


5 kiloluk bidona domates biber turşusu nasıl kurulur:

  1. sarımsağı kabuklarından temizledim
  2. nohutu yıkadım, bir kaba koydum
  3. biber ve domatesi yıkadım
  4. biberlerin uzun sapını kestim
  5. cin biberlerinin iki yerini deldim
  6. çarlilerin uzunluğuna göre 4 ila 6 yerini kürdanla deldim
  7. domatesleri de 4-5 yerinden deldim
  8. bir kap içine biberleri sıra sıra dizdim
  9. ve üzerine salamura tuzu serptim
  10. biberin üzerine domatesi dizdim
  11. ve üzerine salamura tuzu serptim
  12. açık olarak malzemeleri bir gece beklettim
  13. sabah malzemeleri yıkadım, süzdüm ve turşuyu kurmaya başladım
  14. çelik bir tencereye salamura malzemelerini koydum
  15. ve malzemeler eriyinceye kadar karıştırdım
  16. bidonun tabanına sarımsak ve nohutun yarısını koydum
  17. üzerine domatesleri dizdim
  18. domateslerin aralarına biberleri dizdim
  19. en üstte kalan nohut ve sarımsağı koydum
  20. ve kereviz sapını baskılıyarak işlemi bitirdim
  21. bu işlemin ardından salamura suyunu ilave etim ve kapağı kapadım.
  22. kurduğum turşuyu serin ve ışık almaz bir yerde sakladım.

Tarifimi deneyecek olanlara afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

salça yemeğe ne zaman konur