salçalı spagetti (çubuk) makarna tarifi


Salçalı spagetti (çubuk) makarna tarifi: Salçalı spagetti makarna yapımında, tereyağı ile hazırladığım salçalı sos kullandım. Önce yarım paket spagetti makarnayı bol su içinde haşladım. Ardından salçalı sosu yaptım ve haşladığım sagetti makarna ile karıştırdım. Bilirsiniz, 100 gr. makarna bir kişiye yeter. Zaten bir porsiyon makarna 100 gr. kuru makarna olarak hesap edilir. Yarım paket makarna haşlandığında üç kişiye yetecek miktarda makarna elde edilir.

Salçalı sosu nasıl hazırladım: Tavaya 30 gr. tereyağı koydum ve erittim. Üzerine 1 tatlı kaşığı tepelice (20 gr.) doldurduğum domates salçasını ilave etim ve kavurdum. Peşinden 2 çorba kaşığı sıcak su koydum, karıştırdım. İlave ettiğim su buhar olup uçuncaya kadar sosu kaynattım ve ocaktan aldım.

Salçalı spagetti makarnayı nasıl yaptım: Tencereye 2 litre su koydum kaynattım. Kaynayan suya 1 tatlı kaşığı tuz attım ve karıştırdım. Peşinden yarım paket makarnayı ilave ettim ve 12 dakika haşladım. Makarnayı süzdüm ve üzerine hazırladığım salçalı sosu döktüm ve karıştırdım. Makarnanın tadına baktım tuz atmam gerektiğine karar verdim. Bir tutam tuz ilave ettim ve makarnayı tekrar karıştırdım. Sonuç olarak damak tadıma uygun makarnayı yapmış oldum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

nohut yemeğine ne kadar su konur