lezzetli tavuk nasıl haşlanır


Yenirken kokmayan, lezzetli tavuk nasıl haşlanır? Düdüklü tencerede çiftlik tavuğu haşlarken temel kural, tavuğun ağırlığına göre belirli sürede haşlamaktır. Marketten 2200 gr. ağırlığında şen piliç marka tavuk aldım. Evde tavuğu kafama göre temizledim, yıkadım ve süzdüm. Bu sitenin hazırladığı tavuk ağırlığını baz alan, pişirme süresini önceden alıp denemiştim. Yine aynı siteden 2200 gr. ağırlığındaki pişirme süresini alıp kullandım. Tavuğu elektrikli set üstü ocağın büyük gözünde, 6 numaralı ısı ayarında haşladım. Yıllardır evde tavuk haşlarım, bu kadar lezzetli tavuk haşlamadım. Tavukta ne bir koku, ne de çiğlik hissetmedim. Tavuğu gazlı ocaklarda denemek isteyecekler, ocağını orta ısıya ayarlamaları gerekir. Deneyecek olanlara tavsiye ederim.

Düdüklüde lezzetli tavuk haşlama malzemesi:
2200 gr. ağırlığında şen tavuk
4 su bardağı sıcak su (800 ml.)
5 çay kaşığı tepelice dolu tuz

Tavuğu nasıl haşladım:
  1. tavuğu düdüklüye oturttum
  2. üzerini kapatacak miktarda sıcak su koydum
  3. ve ocağın büyük gözünde bir taşım kaynattım ve suyunu döktüm
  4. tekrar, düdüklüyü aynı göze koydum, üzerine 5 çay kaşığı tuz serptim
  5. 4 su bardağı sıcak su ilave ettim
  6. düdüklüyü kapattım ve ocağı 6 nolu ayara getirdim
  7. ilk düdük sesinden sonra tavuğu 33 dakika haşladım
  8. süre bitiminde ocaktan aldım
  9. tavuğu uygun bir kaba koydum.
afiyet olsun

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası