sulu patates yemeği


Sulu patates yemeği tarifi, nasıl yapılır? İnsan sevdiği yemekleri güzel yapar, bizde öyle yaparız. Patates yemeğinin her çeşitini sever ve sıklıkla yaparız. Sulu patates yemeğinde dondurucuda sakladığım bir kepçe (100 gr.) rendelenmiş domates kullandım. Önemli olan domatesin kullanılması ve ölçüsününde 100 gr. olmasıdır. Sulu patates yemeği deyince; içinde taneden çok su bulunan, cumbul cumbul patates yemeği değildir. Sulu patates yemeğinin suyu kendine göre karar olmalıdır. Bizde öyle yaptık, afiyet olsun.

Sulu patates yemeği malzemesi:
  • yarım kilo patates
  • bir baş kuru soğan
  • beş kaşık zeytinyağı
  • bir baba diş sarımsak
  • bir iri yeşil biber
  • bir kepçe rendelenmiş domates (dondurucudan)
  • bir silme tatlı kaşığı domates salçası
  • iki su bardağı sıcak su
  • pul biber, karabiber, kimyon
  • tuz

Tencerede sulu patates yemeği yapımı:

  1. patatesi soydum, kafama göre doğradım
  2. soğanı, sarımsağı yemeklik, biberi halka doğradım
  3. tencerede yağ içinde soğanı, sarımsağı kavurdum
  4. üzerine sırayla biberi, domatesi, salçayı ekledim ve kavurdum
  5. peşinden patatesi, baharatları, tuzu, suyu ilave ettim
  6. malzmeleri bir güzel karıştırdım
  7. tencereyi fokur fokur bir defa kaynattım ve kapattım
  8. ocağı tamamen kıstım ve saatime baktım
  9. kısıkta patatesi 35 dakika pişirdim, ocaktan aldım.
afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

salça yemeğe ne zaman konur