250 gr. kıymalı (salçalı, soğanlı, domatesli) makarna sosu


250 gr. dana kıymalı (salçalı, soğanlı, domatesli) makarna sosu nasıl Yapılır? Kıymalı makarna sosu; kıyma, soğan, salça, mevsiminde ise, domates ve çeşitli baharatlarla yapılır. Kıymalı makarna sosu, haşlanmış makarnaya muhteşem bir tat verir. Kıymalı makarna sosu hazırlamak kolay, önemli olan gerektiği miktarda malzemeleri kullanmaktır. Kışın bu sosu hazırlarken dondurucuda domatesiniz varsa kullanın. Dondurucuda domatesiniz yoksa, sera domatesi ile bu sosu yapmayın. Onun yerine domates salçası kullanın. Bu sosu yaparken en doğru yol, salça ile domatesi birlikte kullanmaktır. Arzu ederseniz, bu sosta sarımsakta kullanabilirsiniz. Yabancılar bu sosa bolenez sos adını vermişler.

Kıymalı makarna sosunu nasıl yaptım: 250 gr. dana kıymasını 4 çorba kaşığı zeytinyağında, orta ateşin bir tık üzerindeki ocak ateşinde, taneleşinceye kadar kavurdum. Üzerine sıra ile yemeklik doğradığım bir orta boy soğanı, bir çorba kaşığı silme dolu domates salçasını, 100 gr. rendelenmiş domatesi ilave ettim ve kavurdum. Ardından 1 su bardağı dolusu sıcak su, 1 çay kaşığı dolusu pul biber, 1 çay kaşığı silme karabiber ve 1 çay kaşığı tepeleme tuz koydum ve karıştırdım. Tencereyi bir defa fokurdattım ve altını iyice kıstım. Sos suyunu çekince ocağı söndürdüm, hepsi bu kadar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

kazayağı otu nedir, nasıl pişirilir

yemek yapımında sebze pişirme sırası