tava, tencere, tepsi, kalıp, borcamda mı kek güzel yapılır

tencere keki

Tavada, tencerede, fırın tepsisinde, kek kalıbında, borcamda mı kek güzel olur veya yapılır? Milyon TL'lik soru ve bu soruya yanıtım. Yanıtım laf olsun heybe dolsun değil. Bu konuya doğru yanıtı bulabilmek için, sayısız kek denedim. Sonunda kendimce doğru yanıtı buldum.

Beni bu soruya iten neden; pastanelerde, evlerde yapılan ve ambalajı satılan hiçbir keki beğenmediğimdendir. Bu işi az çok bilen biri olarak damak zevkime uyan bir kek neden icat etmiyorum dedim. Onlarca kek denememden sonra, damak tadıma uyan doğru malzeme ölçülerini buldum. Bu ölçülerle tava, tencere, tepsi, kalıp, borcam kullanarak sayısız kek tarifleri denedim.

Uzun uğraş sonrasında, yaptığım her kekin olumlu olumsuz yanlarını yazdım. En son edindiğim deneyimlerin sonunda bir karara vardım. En güzel kekin hangi pişirme aletinde olduğunu, tat ve pişme durumuna göre sıraladım. Bu sıaralamaya göre kek pişirme tercihimin tepsi keki olduğuna karar verdim. Keklerimi bu kararımdan sonra her zaman tepsi kullanarak yapıyorum.

Gelelim yaptığım sıralamaya, bu sıralamada birinci olan tava kekidir. Tava boyutu küçük olduğundan, kek yapmak için doğru seçim değildir. İkinci olan tencere kekidir. En güzel kek tencerede yapılandır. Fakat çok uğraştırıcı, zaman ve yardımcı ekipman gerektirdiğinden bu seçim de pratik değildir. Üçüncü olan, fırın tepsisinde yapılan tepsi kekidir. Bu üçüncü olan seçeneği kolaylık açısından tercih ettim. 4 ve 5 sıralamsına koyacağım bir seçenek bulamadım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

baş eti kıyması