sebze haşlama süreleri


Sebze haşlama süreleri: Vejetaryenler, veganlar ve diyet yapanlar için; haşlanmış sebzelerle yapılan muhteşem diyet salatalar, hem göze hemde mide'ye hitap eder. Ayrıca haşlanmış bu sebzeler, boğazına düşkün insanları sofralarındaki et, balık, kızartma ve tava yemeklerinin yanına garni olarak konabilir. Resimde görünen haşlanmış bu sebzelerin çeşitleri damak zevkinize uygun olarak artırılabilir veya azaltılabilir. Bu sebzeler tencere veya buharlı pişiriciler kullanılarak haşlanabilir. Sebzelerin yumuşaklığını ayarlamak damak zevkinize kalmış. Görseldeki sebzeleri tencerede su içinde, dişe dokunur sertlikte ve kısık ateşte haşladım.

Sebzeleri nasıl haşladım: Resimde görünen sebzelerden enginarları ve küçük mantarları bütün olarak, diğer sebzeleri irice doğrayarak haşladım. Tencerede suyu kaynattım, enginar ve havucu ilave ettim. Tencere kaynamaya başlayınca ocağı iyice kıstım ve 20 dakika boyunca enginarı, havucu birlikte haşladım. Ardından soğuk su içerisinde soğuttum. Diğer sebzeleride aynı yöntemle kereviz parçalarını 10 dakika, brokoli dallarını 4 dakika, mantarları 2 dakika boyunca haşladım. Diğer sebzelerde olduğu gibi, haşlanmış sebzeleri soğuk su içerisinde soğuttum, süzdüm ve enfes lezzette sebze salatasını yaptım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

kıymalı karnabahar yemeği

nohut yemeğine ne kadar su konur