sütlü ızgara köfte tarifi, nasıl yapılır?

sütlü ızgara köfte tarifi, nasıl yapılır? Sütlü köfte diğer köfte çeşitleri gibi yapılır. Diğerlerinden farkı ise, 1 kilo köftelik kıyma içine 1 çay bardağı pişmiş soğuk süt konur. Köfteyi denemek isterseniz veya deneyip küçük miktarda sütlü köfte yapmak isterseniz; her 100 gr. kıyma için, bir çorba kaşığı süt kullanabilirsiniz. Sütlü köfte tarifim, yarım kilo kıymaya göre hazırlandı. Afiyet olsun.
Sütlü köfteyi nasıl yaptım: Bir kap içine yarım kilo kıyma, bir kuru soğan, iki dilim (ufalanmış) bayat ekmek içi, birer tatlı kaşığı karabiber, pul biber, kimyon ve tuz koydum. Üzerine 5 çorba kaşığı soğuk kutu süt koydum ve yoğurdum. Ardından köfte harcından uygun irilikte parçalar kopardım, avuç içinde köfte şekli verdim ve bir tabak içine dizdim. Köfteleri çok az yağ ile teflon tavada, orta ateşin bir tık üzeri ısıda kızarttım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası