sade karnabahar yemeği


Sade karnabahar yemeğini iki şekilde yaparım. Tencereye karnabahar dallarını dizerim ve üzerine ayrı bir tavada yaptığım salçalı sosu dökerim. Ya da, önce tencerede yemeğin sosunu hazırlarım ve içine karnabaharları dizerim. Bu iki yoldan hangisi kolayınıza gelirse, onu kullanın derim. Karnabahar yemeğinin sosunda yağ, soğan, sarımsak, salça, rendelenmiş domates kullanırım. Yemeğin tatlandırılmasında ise, aşırıya kaçmamak şartıyle pul biber, karabiber, kimyon ve tuz kullanırım. Su ölçüsü ise, karnabaharın yarım veya bir kilo olması farketmez 2 su bardağı sıcak su kullanırım.

Sade karnabahar yemeği yapımı: Yarım kilo karnabaharı öbek öbek böldüm, yıkadım ve süzdüm. Tencereye 5 kaşık çiçek yağı koydum ve sırayla soğanı, sarımsağı, salçayı, domatesi kavurdum. Ardından 2 su badağı sıcak su, pul biber, karabiber, kimyon ve tuz ilave ettim. Peşinden karnabaharı tencereye yerleştirdim. Tencereyi bir defa fokurdatım, kapağını kapadım ve ocak alev ayar düğmesini sol tarfa döndürerek tamamen kıstım. Yemeği kısık ateşte 50 dakika pişirdim ve ocaktan aldım. Pişirme süresi damak zevkinize kalmış; sebze yemesini nasıl seviyorsanız, yemeği ona göre pişirin, kontrolü sizde.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

kıymalı karnabahar yemeği