ispir kuru fasulyesi tarifi, etsiz


Etsiz ispir kuru fasulyesi tarifim iki su bardağı ölçeklidir. Aşağı yukarı 5-6 tabak yemek çıkar. İspir kuru fasulyesi piyasada şeker fasulye diye satılır. Pişirilmesi diğer kuru fasulyelerden farksızdır. Etli etsiz tencerede, güveçte, fırında ve düdüklü tencerede pişer. İspir fasulyesini pişirmezden önce ıslamak gerekir. 2 su bardağı ispir fasulyesi akşamdan bol su içinde tencereye konur ve sabaha kadar ıslanması beklenir. Sabah suyu değiştirilir ve yarım saat haşlandıktan sonra yemeği yapılır.

Etsiz ispir fasulyesinin tencerede pişirilmesi: 2 su bardağı İspir fasulyesini bir gece boyu ıslattım, sabah suyunu değiştirdim, 30 dakika haşladım ve süzdüm. Tencereye 6 kaşık zeytinyağı koydum, bir soğanı, bir kaşık silme doldurduğum salçayı sırayla kavurdum. Üzerine ispir fasulyesini, 5 bardak sıcak su, 1 tatlı kaşığı pul biber ilave ettim. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattıkatan sonra, kapağı kapadım ve ocağı tamamen kıstım. Kısık ateşte yemeği 1 saat pişirdim ve ocaktan aldım. Yemeğe 1 tatlı kaşığı tuz attım ve karıştırdım. Hepsi bu kadar, afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

kenger nasıl pişirilir