düdüklüde tavuk kaç dakikada pişer?


Düdüklüde tavuk kaç dakikada pişer? Düdüklüde tavuk haşalama, en kolay ve en güzel tavuk yemeğidir. Düdüklüde sebzeli parça tavuk, ya da sade bütün tavuk haşlanır. Düdüklü tencerede tavuk haşlama işi, tavuğun ağırlığına göre yapılır. Bilirsiniz düdüklü tencere basınç altında çalışır. Bu yüzden her tavuk aynı sürede pişmez. Bir kilo tavukla iki kilo tavuğun pişme süresi farklıdır. Hatta iki tavuk arasında 100 gr. ağırlık farkı bile, tavuğun düdüklüde pişme süresini değiştirir. Çoğu insan bunu farketmez, internette haşlama tavuk tarifi verenler bile farketmez. Düdüklüde tavuk haşlarken, ambalajı üzerinde yazılı ağırlığa ve buradan pişme süresine bakın tavuğunuzu öyle haşlayın.

Kasaptan 1.5 kilo ağırlığında tavuk aldım, yıkadım ve düdüklüye koydum. Üzerini kapatmayacak miktarda soğuk su, bir çorba kaşığı tuz koydum. Düdüklünün kapağını kapattım, ocağı orta ateşe ayarladım ve tavuğu 23 dakikada pişirdim. Düdüklü tencerede tavuk haşlarken, suyun soğuk ve sıcak olması farketmez. Düdüklü tencerede tavuk haşlarken haşlama suyunu soğuk olarak koyarsanız, tavuk piştikten sonra haşlama suyu daha lezzetli olur. Bunun tersi, düdüklüye haşlama suyunu sıcak koyarsanız; tavuğun eti daha lezzetli olur diye bir görüş vardır. Bu görüşün sahipleri fi tarihinde Türkiye Et Balık Kurumu'nun marketlerinde sattığı ambalajlı tavukların üzerinde yazardı.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

kıymalı karnabahar yemeği

nohut yemeğine ne kadar su konur