sebzeli arpa şehriye pilavı


Sebzeli arpa şehriye pilavı yapımında tereyağı kullanacaksanız, arpa şehriyeyi önceden teflon tavada kavurmalısınız. Diğer yağları kullanmak isterseniz (zeytinyağı, ayçiçek yağı gibi) şehriyeyi doğrudan yağ içinde kavurabilirsiniz. Bilirsiniz, tereyağı fazla ısıya karşı dayanamaz ve yanar. Sebzeli arpa şehriye pilavında; 2 su bardağı arpa şehriye, 60 gr. tereyağı, 1 tane domates, 1 tane havuç, 1 tane yeşil biber ve 1 tane kırmızı biber kullandım. Pilava su verirken ise, 3 su bardağı sıcak su kullandım ve pilavı kısık ateşte pişirdim. Yani; ocağın gaz ayar düğmesini sol tarafa tamamen döndürdüm.

Arpa şehriyeyi önceden yağ kullanmadan, teflon tavada orta ateşte rengi dönünceye kadar kavurdum. Teryağını tencerede ısıttım ve sıra ile rendelediğim havucu, küp doğradığım yeşil biberi, kırmızı biberi ve kabuğunu soyup küp doğradığım domatesi kavurdum. Üzerine kavurduğum arpa şehriyeyi, 3 bardak sıcak suyu, 1 tatlı kaşığı tuzu ilave etim ve karıştırdım. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattıktan sonra, kapağı kapattım. Ardından ocağın düğmesini sol tarafa döndürerek alev ayarını iyice kıstım. Pilav suyunu çekince ocağı söndürdüm ve pilavı 20 dakika demlenmeye bıraktım. Tenceredeki sebzelerin bıraktığı suya göre, pişme süresi değişebilir. Ortalama bu süre yaklaşık 20 dakikadır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

salça yemeğe ne zaman konur