on numara, acı biberli domates sosu

On numara, acı biberli domates sosu: Acı biberli domates sosu'nu yaz kış demeden yılın 12 ayı yapar yerim. Kimi insanlar bu sosu bolca yapıp kavanozlarda saklıyorlar. Bir yakınım yapmıştı, denediğimde çok hoşuma gitmedi. Ne yalan söyleyim, yaptığı acı biber sosu salçayı andırıyordu. Hoş, o da acı biberli domates sosunu salçaya benzesin diye yapmadı. Maalesef, domatesli ürünler kavanozlarda bekletilince ister istemez salça tadını andırıyor. Ne ise.. Ben acı biber sosunu mevsiminde yetişen domates ve taze acı biberle yaparım. İçerisine sarımsak koyar ve tuz ile tatlandırırım. E tabi ki, bu malzemeleri zeytinyağında kavurrum. Acı biberli domates sosu düşkünlüğüm nedeniye, dondurucuya mevsiminde bol bol domates atarım. Balkondaki ipe ise, çeşit çeşit acı biber asar kuruturum. Sarımsaktan söz etmeye gerek yok, o zaten evde olması gereken malzeme.


Acı domates sosu bol ekmek yediren bir yemek. Sosunuzu oldukça acı yapar yerseniz, yediğiniz o ekmekler size kilo olarak dönmediği gibi; fazla kilolarınızı da acı domates sosu sayesinde üzerinizden atarsınız. Sosun yapımı gayet basit, ölçüye gerek yok. Kullanacağınız malzemeler; zeytinyağı veya başka bir yemeklik sıvı yağı, taze domates veya dondurucuda rendeleyip dondurduğunuz domates ve kurutuğunuz her çeşit kurutulmuş acı biber ve tuz. Acı biberin binbir çeşiti var, siz hangi biberi tercih ederseniz onu çekirdekleriyle birlikte kullanın. Resimde gördüğünüz acı biberli domates sosunu bir kaseye yakın rendelenmiş domates, 4 iri diş sarımsak, 10 gr. kurutulmuş (siz 10 gr. kullanmayın çok acı olur) çili biberi, 4 çorba kaşığı zeytinyağı ile yaptım. Zeytinyağında sıra ile sarımsak, doğranmış biberi hafifçe kavurdum. Üzerine domatesi ilave ettim,tuzunu ayarladım. Suyu kendine karar gelinceye kadar pişirdim ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

baş eti kıyması