çektirme pirinç pilavı nasıl yapılır


250 ml. lik su bardağı dolusu baldo pirinç ile şehriyeli çektirme pirinç pilavı nasıl yapılır? 250 ml. lik su bardağı 200 gr. pirinç alır. Pilava su verirken aynı bardak kullanılır ve 1.5 bardak sıcak su tencereye konur. Her çorba kaşığı tepele doldurulmuş arpa şehriye için tencereye 4 çorba kaşığı sıcak su ilave edilir. Bu pilav tarifi çektirme yöntemiyle piştiği için iki aşamalıdır. Birinci aşamada pirinç 10 dakika pişirilerek yumuşatılır ve ocak söndürülür. İkinci aşamasında ise, pilav tenceresi 20 dakikalık aralıklarla karıştırılarak (iki defa) demlendirilir. Bu nedenle bu sürelere uyulması gerekir ki, pilav suyunu çeksin ve yumuşasın.


Arpa şehriyeli çektirme pirinç pilavı malzemesi:

  • bir su bardağı dolusu baldo pirinç
  • iki çorba kaşığı zeytinyağı (20 gr.)
  • bir çorba kaşığı tereyağı (20 gr.)
  • iki çorba kaşığı arpa şehriye (40 gr.)
  • 1.5 su bardağı sıcak su pirinç için
  • 8 çorba kaşığı sıcak su arpa şehriye için
  • iki çay kaşığı tuz

Çektirme pilavını nasıl yaptım:

  1. bir su bardağı baldo pirinci ılık su içinde 30 dakika ısladım
  2. peşinden ıslama suyunu döktüm, 7 defa suyunu değiştirerek yıkadım, süzdüm
  3. tencerede zeytinyağını ve tereyağını köpürünceye kadar ısıttım
  4. peşinden 2 çorba kaşığı arpa şehriyeyi ilave ettim, kavurdum
  5. ardından pirinci, 2 çay kaşığı tuzu koydum 3-4 dakika kavurduktan sonra
  6. pirinç için 1.5 su bardağı sıcak su
  7. şehriye için sekiz çorba kaşığı sıcak su koydum
  8. tencereyi fokur fokur bir dakika kaynattım sonra, kapadım
  9. ocağı tamamen kıstım ve saatime baktım
  10. tam 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  11. pilavı 20 dakika demlenmeye bıraktım
  12. süre dolunca tencereyi, bir defa daha karıştırdım
  13. ve tekrar 20 dakika daha demlenmeye bıraktım
  14. son kez pilavı çatalla karıştırdım ve işi sonlandırdım.
afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

nohut yemeğine ne kadar su konur