pilavcı pilavı nasıl yapılır


Pilavcı pilavı nasıl yapılır? Çeşitli pilav pişirme yöntemlerini kullanarak, yüzlerce kez pirinç, bulgur, şehriye, kuskus, yarma ve firik pilavı pişirdim. Pilavın nasıl pişirileceği konusunda, orta düzeyde bilgi ve deneyime sahibim. Arşivimde bulunan bu tarifi, ilk defa kulandım ve sonucunun bu kadar başarılı olacağını tahmin etmemiştim. Aslında tarifin adı, pilavcı sade pilav yapımı idi. Değişiklik olsun diye, bu tarife arpa şehriye de ilave ettim. Aklımda olan, tarife göre pilavı pişirip yemekti. Pilavı pişirip dökmedim ya, blogda yayınlayım diye düşüncem yoktu. Pilavın güzelliğini dikkate alarak, pilav yapmaya meraklı olanlarla tarifi paylaşmak istedim.

Pilavcı pilavını nasıl yaptım: Kase içine 1 Su bardağı baldo pirinc, 1 tatlı kaşığı tuz ve pirinci kapatacak miktarda ılık su koydum ve 30 dakika dinlendirdim. Süre bitiminde pirincin suyunu döktüm ve musluk altında 7 defa suyunu değiştire değiştire yıkadım. En son tel süzek içine koydum ve suyunun süzülmesini bekledim. Teflon tava içinde orta ateşte 2 çorba kaşığı arpa şehriyeyi kavurdum ve bir kenara aldım. Niye böyle kavurdum? Şehriyeyi pirinçle birlikte kavurduğumda pilavın rengini koyu oluyor ve o rengi istemiyorum.

Teflon tencereye 20 gr. tereyağı, 10 gr. ayçiçek yağı koydum orta ateşte ısıttım. Üzerine süzdüğüm baldo pirinci, 1 tatlı kaşığı normal dolu tuz koydum ve 5 dakika kavurdum. Peşinden kavurduğum şehriyeyi koydum karıştırdım. Üzerine 1.5 su bardağı sıcak su koydum, tencereyi karıştırdım ve kapağını kapadım. Ocak yine orta ateşte, tenceredeki su pirinçle yüz yüze gelince ocağı tamamen kıstım ve 5 dakika kısıkta pirinci pişirdim.

Süre bitiminde tencereye şehriyeler için, 5 çorba kaşığı sıcak su ilave ettim ve pirinç suyunu çekinceye kadar pilavı 10 dakika daha pişirdim. Süre bitiminde ocağı kapadım ve 15 dakika bitiminde pilavı karıştırdım. Tekrar 15 dakika dinlendirdim ve bir defa daha karıştırdım ve 15 dakika daha dinlendirdim. Sonuç mükemmel, deneyebilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

nohut yemeğine ne kadar su konur