en gözde yemek sebze kavurması


En gözde yemek sebze kavurması; ister et yemeklerinin yanına koy, ister dürüm yap ye. Kavurduğun sebzeler ziyan olmaz, bir kez dene sonucu gör. Sebze kavurmasında kullanılacak malzeme, elindeki sebzelerle sınırlı. İstediğin malzemeleri kullanarak, enfes sebze kavurabilirsin. Tarifimde sebze kavurması için; kapya biber, kabak, havuç, sivri biber, soğan, sarımsak, domates ve mantar kullandım. Yağ olarak tereyağı ile zeytinyağını karıştırdım. Sebze kavurmasını ölçülü yapmaya gerek yok, sebzeyi dilediğin gibi kavurur ve baharatlarla tatlandırabilirsiniz.

Yukarıda saydığım sebzleri yıkadım ve süzdüm. Havucu, kabağı ve bütün biberleri kibrit çöpü şeklinde uzun şerit doğradım. Soğanı, sarımsağı ve mantarı piyaz doğradım. Domatesi soydum ve küp doğradım. Tavaya zeytinyağı ve tereyağı koydum ısıttım. Üzerine sıra ile soğan, sarımsak, havuç, kabak ve biberleri ilave ettim, kavurdum. Sebzelerin diriliği gidince, domatesi ilave ettim ve kavurdum. Domatesin diriliği gidince; karabiber, pul biber, kimyon ve tuz ilave ettim. Malzemeleri bir güzel karıştırdım ve ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası

nohut yemeğine ne kadar su konur