2 yumurtalı tavada domatesli sucuk


2 yumurtalı tavada domatesli sucuk yapımı: Damaklara layık domatesli sucuklu yumurta, olgun domates ve acılı parmak sucukla yapılır. Domatesli sucuklu yumurta yaparken tereyağını fazla tercih etmem. Yemeklik tereyağı içinde ayran bulunduğundan, domatesi kavuruken domatesin rengini soluklaştırır. Bu yüzden, her zaman zeytinyağını tercih ederim. Domatesin bazen kabuğunu soyar, kuşbaşı doğrarım. Bazen de domatesi rendenin iri gözünde rendeler, öyle kullanırım. Baharat olarak karabiber ve pul biber vazgeçilmezim.

Resimde görünen domatesli sucuklu yumurta yapımında, iki orta boy olgun domates rendeledim. Bir parmak sucuğu soydum ve ince ince halka dilimledim. Zeytinyağını tavaya koydum ısıttım ve üzerine sucuk dilimlerini ilave ettim, hafif kavurdum. Sucuk kavrulunca rendelediğim domatesi ilave ettim, üzerine biraz tuz serptim ve karıştırdım. Tavanın kapağını kapadım, ocağı iyice kıstım. Domatesin suyu kendine karar gelince, iki yumurta kırdım, kapağı kapadım ve beyazlar pişince ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

kıymalı karnabahar yemeği