bir efsane, kırmızı pancar salatası


Bir efsane, kırmızı pancar salatası: Kırmızı pancar salatası, sağlık yönüden diğer salata çeşitlerinden çok farklı bir yerde duruyor. Kırmızı pancarın bulunduğu mevsimde bol bol kırmızı pancar tüketmemiz, sağlıklı beslenme adına doğru bir seçimdir. Pancarın olmadığı mevsimde ise, pancarın turşusunu yemek en akılcı yoldur. Kırmızı pancar salatası yapımında bir çok yol ve fazlasıyle malzeme çeşiti vardır. İnsanın damak zevkine uyan her çeşit malzeme ile bu salata yapılabilir. Yeter ki iste, kırmızı pancar salatası yapımı hiçte zor değil. Pancar salatası yapımında pancar su içinde haşlanır veya fırında közlenir. Bu salatayı ağız tadında yemek isterseniz; pancarın su içinde haşlanması yerine fırında közlenmesini tercih etmeniz gerekir. Fırında közlenen pancarın karamelize tadına doyum olmuyor.

Görmekte olduğunuz pancar salatasını, fırında közlediğim kırmızı pancardan yaptım. Zaten, pancarı közledikten sonra; pancar salatası yapmında bizlere fazla iş düşmüyor. Zeytinyağı, sarımsak, sirke, limon suyu ve sevdiğiniz çeşitli baharatlarla çeşnilendirip tuz ile tatlandırmanız salata yapımını sonlandırıyor. Ben pancarları alüminyum folyoya sardım ve 200°C ye ısıttığım fırında bir saat közledim. Sonra soydum, dilimledim ve sosladım. Ha, az kalsın unutuyordum; siz de bizim Halime gibi pimpirikseniz; alüminyum folyo içine fırın kağıdı koyup öyle pancarınızı sararsınız. Maazalah olur ya, tek başına alüminyum folyo sağlığınızı bozar, aman ha dikkat edin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

kıymalı karnabahar yemeği