kıymalı karnabahar yemeği


Dana eti kıymalı karnabahar yemeği tarifi, nasıl yapılır? Kıymalı karnabahar yemeğini bir de, bu tarifle deneyin. Bilirsiniz; karnabahar yemek tarifleri, yemeği tarif ederken karnabahar çiçeklerini dal dal ayırın diye başlar. Bu tarif, karnabaharı kuşbaşı doğrayın der. Karnabaharı ikiye bölün, ortasındaki koçanı çıkarın. Karnabaharı kestiğiniz yüzeyin üzerine yatırın ve istediğiniz gibi dilimleyin. Dilimleri arzu ettiğiniz gibi kuşbaşı doğrayın. Korkmayın karnabahar doğramakla ziyan olmaz. Aksine kuşbaşı doğramak yemek yapımını kolaylaştırdığı gibi, yemeğin lezzetini artırır. Afiyet olsun.

Kıymalı karnabahar yemeği malzemesi:

  • bir kilo karnabahar
  • 250 gr. dana kıyması
  • altı kaşık zeytinyağı
  • bir kaşık domates salçası
  • bir kuru soğan
  • iki diş sarımsak
  • bir tane havuç
  • üç su bardağı sıcak su
  • karabiber, pul biber, kimyon
  • tuz


Karnabahar yemeğinin yapımı:

  1. karnabaharı orta irilikte kuşbaşı doğradım
  2. soğanı, sarımsağı yemeklik doğradım
  3. havucu rendeledim
  4. yağ içinde kıymayı kavurdum
  5. üzerine sırayla soğan, sarımsak, havuç ve salçayı ilave ettim, kavurdum
  6. ardından karnabahar, sıcak su, baharat ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  7. tencereyi bir defa fokurdattım ve kapağını kapadım
  8. peşinden ocağı kıstım ve yemeği 30 dakika pişirdim, oacaktan aldım.
afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur