1 kişilik soğanlı kıymalı yumurta, hep yaparım


1 kişilik soğanlı kıymalı yumurta, hep yaparım. Serbest gezen tavuk yumurtalı, soğanlı, hafif sulu ve baharatlı kıymalı yumurtayı kim sevmez ki? Bence soğanı sevmeyen herkes sever. İşte bu tek kişilik kıymalı yumurta tarifi, kıymalı yumurtayı sevenler için hazırlandı. Yapılması gereken, malzemeleri temin etmek ve kıymalı yumurtayı usülüne uygun pişirmek. Kıymalı yumurta yapmanın sırrı, kullanılan soğanın ağırlığı kadar kıyma kullanmaktır. Bu ayrıntıya dikkat ederseniz, süper lezzette kıymalı yumurtayı yapmış olursunuz. Yemeğe salça ilavesi keyfinize kalmış, dilerseniz çok az domates salçası ilave edebilirsiniz.

Bir yemek kaşığı tereyağında soğan ağırlığı kadar kıymayı kavurdum. Üzerine doğradığım soğanı ilave ettim ve diriliği gidinceye kadar kavurdum. Peşinden bir Türk kahve fincanı sıcak su, karabiber, tuz ilave ettim ve malzemeyi karıştırdım. Malzemeler kaynamaya başlayınca kapağı kapattım ve ocağı iyice kıstım. Malzemeler suyunu çekince orta yerine bir yumurta kırdım. Yumurtanın beyazı hafif pişince ocaktan aldım ve sofraya koydum. Tavada kıymalı yumurta yapmak bu kadar kolay, sevenlerine afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

kıymalı karnabahar yemeği